RADIOCOMMERCIALS

Wanneer u besluit uw bedrijf of product te promoten via radio of televisie dan heeft u een commercial nodig. Het Media Atelier produceert opvallende radiocommercials, die een bedrijf of product op een pakkende manier in de markt zetten. In onze moderne studio’s aan de Nijbracht in Emmen, bedenken en produceren wij originele en professionelecommercials voor bedrijven door heel Nederland. Het Media Atelier is bij het gehele productietraject van een commercial betrokken. Dit traject bestaat uit het bedenken van een pakkend concept/script, het casten van de juiste stemmen, het componeren van muziek, het opnemen en monteren van de commercial tot de verzending van de uitzendkopieën naar de omroep. Het Media Atelier werkt met een professioneel team dat bestaat uit audiodesigners, regisseurs en zeer ervaren reclamestemmen.

RADIO

Gesproken commercials

Een gesproken radiocommercial?

Een goede radiocommercial begint bij de keuze van de stem. Wellicht heeft u de voorkeur voor een mannenstem of een vrouwenstem? Of misschien wilt u allebei in een dialoog. Bij de keuze van de stem zoeken we naar de stem die bij uw product en doelgroep past. Bijvoorbeeld een stem die vertrouwen wekt, een jonge doelgroep aanspreekt of een stem die vooral grappig is. Beluister enkele voorbeelden van commercials ingesproken door één stem en met muziek of geluidseffecten.




 

RADIO

Gezongen commercials

Een gezongen radiocommercial?

Een commercial kan zang bevatten. Hiervoor wordt vooral gekozen bij langlopende campagnes of bij spots die een bepaalde indruk moeten achterlaten. Een voordeel van een gezongen spot is dat de melodie veelal in het hoofd van de luisteraar blijft zitten en daarmee ook de boodschap van uw spot. Een verhoogde attentiewaarde dus. Er word gezongen op stock muziek of een custom made tune.

Beluister enkele voorbeelden van gezongen commercials.




 

RADIO

Donutcommercials

Wat is een donut?

In de radiobranche kennen we de uitdrukking 'donut'. Hieronder verstaan we een radiocommercial met een combinatie van zang en spraak. Het gezongen stuk is permanent, het gesproken stuk is variabel en kan meerdere malen vervangen worden, ideaal bij wisselende aanbiedingen. Het gezongen deel zorgt voor de herkenning, het gesproken deel bevat actuele informatie.

Beluister enkele voorbeelden van donutcommercials:




 

RADIO

LENGTE COMMERCIAL

afbeelding-lengte-commercials

Een korte of een lange radiocommercial?

De standaardlengte van een radiocommercial ligt tussen de 15 en 20 seconden. Op deze lengten zijn onze tarieven gebaseerd. Een lengte van 15 tot 20 seconde heeft bewezen de beste spotlengte te zijn als u uw bedrijf, product en eventuele actie wil communiceren. Het is echter wel mogelijk om een extra kortere radiospot (van 10 seconden) te laten maken, bijvoorbeeld als een reminder in een reeds lopende campagne. Twijfelt u nog welke lengte het beste past bij uw radiocampagne? Wij adviseren u graag bij het maken van de juiste keuze.

 

RADIO

KOSTEN

euro-afbWat kost een radiocommercial?

Het grootste deel van uw budget word gereserveerd voor het uitzenden van uw radiocommercial.
Maar wat kost de productie van een radiocommercial? Dit hangt af van het aantal luisteraars van de radiozender waar u uw campagne laat uitzenden. Veel radiozenders bieden pakketten aan inclusief een radiocommercial. Waar u ook voor kiest, Het Media Atelier zorgt altijd voor een perfecte commercial afgestemd op uw budget. Bel of mail ons gerust om uw mogelijkheden te bespreken.

TOP